Uspešna partnerstva NVO in podjetij III. del

Z dobrimi partnerskimi projekti lahko podjetja in NVO ogromno pridobijo. In te pridobitve niso povezane le  z  izboljšanjem kredibilnosti, ugleda in prepoznavnosti partnerskih organizacij, pač pa pogosto pomenijo tudi izboljšanje ekonomske zmogljivosti vključenih partnerjev, katerih skupni cilj so močni pozitivni učinki na družbeno ali naravno okolje.

Družbeno oziroma okoljsko odgvorni partnerski projekti NVO in podjetij postavljajo sodobne trende trajnostnih poslovnih modelov, izpostavljajo nove vrednote in ustvarjajo pravzaprav nov kulturni milje v katerem napredujejo prav vsi vključeni deležniki. Pomembno je, da so takšni projekti naravnani dolgoročno in trajno, kajti njihovi učinki se običajno pokažejo kasneje v primerjavi z bliskoviti prodajnimi akcijami. So pa zato odmevnejši in sami po sebi sprožajo dodatne ali t.i. sekundarne učinke. Iz praktičnih primerov lahko zaznamo, da so nekateri razmeroma skromni in bolj lokalno orientirani projekti sodelovanja NVO in gospodarstva, zaradi sekundarnih učinkov, prerasli v mednarodne programe, katerih rezultati se razširjajo na globalni ravni.    

V sklepnem delu članka Uspešna partnerstva NVO in podjetij vam povzemamo učinke povezovanja za NVO in podjetja in smernice pri vzpostavljanju partnerstev.

Učinki povezovanja za podjetja

  1. Izboljšanje ugleda, kredibilnosti in prepoznavnosti podjetja ali blagovne znamke;
  2. Izboljšan dostop podjetja do virov in mrež, ki zasebnikom navadno niso dosegljivi;
  3. Učinkovitejše umeščanje podjetja v prostor, družbo ali na trg iz vidika vključevanja družbe in okoljevarstvenega vidika.
  4. Dodatna strokovna  znanja, podkrepljena s konkretnimi izkušnjami iz terena;
  5. Izboljšana komunikacija z lokalno skupnostjo oziroma izbranimi ciljnimi skupinami;
  6. Okrepljeni projektni team-i z drugačnimi kadrovskimi profili;
  7. Močnejše razširjanje učinkov skupnih projektov; 
  8. Bolj učinkovite strategije družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja;
  9. Izboljšanje zaupanja in zvestobe strank/ uporabnikov

Učinki povezovanja za NVO

  1. Večja stabilnost in prepoznavnost organizacije;
  2. Močnejši učinki in uspešnejše razširjanje rezultatov njihovih akcij;
  3. Izboljšana zagovorniška pozicija organizacije (sodelovanje uglednega podjetja);
  4. Novi člani, sodelavci, kolegi;
  5. Izmenjava znanj, izkušenj;
  6. Uporaba infrastrukture, prostorov, znanja, veščin, komunikacijskih kanalov

Smernice za NVO pri sklepanju partnerstev s podjetij

  1. Definirajte cilj, ki ga lahko dosežete skupaj s z izbranim podjetjem;
  2. Uskladite vizijo, poravnajte se z dejavnostjo podjetja;
  3. Ponudite pomoč pri implementaciji družbeno odgovornih aktivnosti podjetja;
  4. Prilagodite komunikacijo v smeri sklepanja poslovnega partnerstva;
  5. Izpostavljajte in vključujte vodstvene kadre;
  6. Predstavite potencialna tveganja in načrt za obvladovanje tveganj;
  7. Raziščite vrednote, kulturo in strategijo podjetja;
  8. Vključite politiko, javnost in vplivno javnost;
  9. Zagotovite  in postavite sistem za merjenje družbenih učinkov;
  10. Zastavite dolgoročno vizijo sodelovanja

Smernice za NVO pri sklepanju partnerstev s podjetji

  1. Izberite področje, kjer želite delovati družbeno odgovorno;
  2. Izberite NVO, ki deluje na področju (informacije na Regionalnih stičiščih NVO);
  3. Opredelite cilje, ki jih želite doseči v partnerstvu;
  4. Vključite in izpostavite vodstvene kadre;
  5. Razmišljajte dolgoročno in velikopotezno;
  6. Natančno opredelite odgovornosti in zadolžitve ter dinamiko dela;
  7. Vzpostavite zaupanje;
  8. Pri vstopanju v partnerstvo  izhajajte iz ključnih kompetenc in vaših močnih področij;
  9. V partnerstvo ponudite informacijske, kadrovske, tehnične in prostorske kapacitete;
  10. Drug drugega poudarjajte, izpostavljajte

Na uvodnih sestankih pri oblikovanju partnerskih projektov na strani podjetja običajno sedijo ljudje iz marketinga, komunikacij ter predstavniki vodstva, na strani NVO pa projektni vodje, snovalci programa, kreativci in vodilni kadri iz organizacije. Ker prihajamo iz različnih okolji, se opiramo na različne vrednote in imamo drugačen način dela, je potrebno procesu oblikovanja projekta nameniti dobršno mero potrpežljivosti, vztrajnosti in profesionalnosti.  Spoštovati moramo vrednote in kulturo partnerja in se zavedati, da v ta partnerski odnos vstopamo kot enakovredni partnerji.

Toliko za  začetek, sedaj pa novim družbeno odgovornim projektom naproti!

Projekti

Regionalni center NVOERAS - evropsko zavezništvo za podporo prostovoljstvuStarost - darilo mladimYOUTH IS EUROPEAN FUTURE - Mladi so prihodnost Evrope - mreža mest proti EvroskepticizmuYOUROPE: S povezovanjem do boljše EvropeEvropski center za informiranje civilne družbeTwinfos - informiranje in podpora pobratenjuRegionalni center NVOStičišče NVO osrednje Slovenije

Sofinancerji

Ministrstvo za javno upravoEvropa za državljaneESEZRSZZ

Hitri kontakt

E: info@consulta.si

T: 059 927 619

 

pisarna Litija: Ponoviška cesta 12

od ponedeljka do petka 

med 9.00 in 15.00